Almanya Euroshop 2014 Fuarına Katıldık

Rafturk, 16-20 Şubat 2014 tarihileri arasında Almanya Düsseldorf’ta gerçekleşen Euroshop Fuarı’na katıldı

Rafturk, 16-20 Şubat 2014 tarihileri arasında Almanya Düsseldorf’ta gerçekleşen “Euroshop 2014 Uluslararası Mağaza ve Market İç Dizayn Fuarına” katıldı. Katılımın çok etkili ve verimli geçtiğini belirten Satış Pazarlama Müdürü Erhan Akten sözlerine şöyle devam etti.

“Fuarda sektörümüzdeki yeni gelişmeler hakkında bilgiler edindik hem de Rafturk’un geniş ürün yelpazesinin başarılı tanıtımı yaparak, adımızdan söz ettirdik. Mevcut bayilerimizin yanına yeni bayiler ekledik. Beş gün boyunca süren fuarda standımıza gelerek ürünleri yerinde inceleyen, özellikle market rafları ve depo raflarına yoğun ilgi gösteren, görüş ve önerileriyle bizim gelişimimize destek sunan tüm ziyaretçilerimize teşekkür ederiz.”

RAFTURK Cezayir Safex Fuarı’ndaydı

RAFTURK, Cezayir’in ve Orta Doğu bölgesinin en büyük yapı endüstri fuarlarından Safex’te standıyla yer aldı

Türk ekipman sektörünün başarılı firmalarından Rafturk, ihracattaki çalışmalarını Cezair Safex ili pekiştirdi.

Fuar’da Rafturk standında market rafları çelik ve hafif depolama rafları, ağır sistem yük rafları, dosya ve soyunma dolapları öğrenci ve asker ranzaları, kasa altları gibi ürünler teşhir edildi. Katılımcılar Rafturk’un fiyat – kalite oranlamasında büyük avantajlar sağlayan ürünlerine büyük ilgi gösterdi ve bölgeyle ilgili önemli ticari anlaşmalar gerçekleşti.

Rafturk’ten Sektöre Yeni Yatırım

30 yılı aşkın süredir ekipman sektöründe faaliyet gösteren ancak son iki yıldır isim, logo değişikliği ve tesis yatırımı gibi yeniliklerle öne çıkan Rafturk’teki değişimi Fabrika Müdürü Erhan Akten anlattı

Rafturk ekipman dünyasında son yılların en dikkat çeken yatırımlarından birine imza attı. Bu yatırımın gerçekleştirilmesine nasıl karar verildi?
1980 yılında Eren Çelik Ahşap ve Metal Möble Sanayi adıyla kurulan firmamız, yaklaşık iki yıl önce Rafturk markasını tescilletti. Bu markayla önemli bir büyüme ivmesi yakalayarak raf ekipmanı, kasa altı ve aksesuar konusunda zengin ürün portföyümüzü yurt içi ve yurt dışında sektörle buluşturuyoruz.
Kocaeli Dilovası fabrikamız kurulmadan önce ahşap ve metal üzerine 3 adet fabrikada üretim gerçekleştiriyorduk. İlk olarak Tahtakale Mercan’da ticari faaliyetlerine başlayan Rafturk, sonrasında Bayrampaşa’da bir üretim atelyesinde daha sonra ise yine Bayrampaşa’da 3 bin 500 metrekare alan üzerindeki 5 katlı fabrikasında faaliyetlerini sürdürdü.
Müşteri sayısını hızla artıran Rafturk, kapasitesini artırmak için Kocaeli Dilovası’nda 20 bin metrekare kapalı alana konuşlanan bu fabrika yatırımını hayata geçirdi.
Yeni fabrikamızın büyük olması imalat ve sevkiyat bölümünde daha rahat hareket etmemizi, daha kontrollü olmamızı ve daha hızlı olmamızı sağlıyor. Ayrıca dar alanlarda iş kazası olma riski daha fazladır. Büyük alanlarda daha fazla önlem alarak bu riski ortadan kaldırıyoruz.

Rafturk’ün son dönemde dikkat çeken bu atağı esasında fabrika yatırımından önce başladı. Hangi yeni adımları attınız son dönemde?
Geçmişte şartların da etkisiyle organize perakende ile değil farklı kanallar çalıştık. Ancak esas hedef kitlemizin organize market zincirleri olduğunu gördük. Özellikle de Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve PERDER’lerin kurulmaya başladığı 2006 yılından sonra bunu net gördük. TPF’nin kurulması birçok tedarikçiyi olduğu gibi bizi de değişime yönlendirdi. Bu açıdan baktığımızda esasında TPF yerel zincirlerin olduğu kadar sektördeki birçok diğer firmanın da kaderini değiştirdi. Bu tarihten itibaren Ar-Ge’ye önem vermeye ve ürün kalitesini giderek üst seviyeye çekmeye başladık. Bizim için milat Grup Hatipoğlu ile çalışmaya başlamamız oldu. Grup Hatipoğlu ekipman kalitesine çok önem veren bir firma ve bizi çok olumlu yönlendirdi. Onların isteklerine uyarken kendi kalitemizi de yukarı taşıdık. Sonrasında Rafturk ismi, yeni ürünler ve son olarak fabrika yatırımı geldi. Çıtamızı hızla yukarı seviyeye taşıdık.

Bu yatırımlar oldukça maliyetli. Finansman ile ilgili bir sıkıntı yaşadınız mı?
Hayır çünkü hem Dilovası, hem de Bayrampaşa’daki üç fabrika şirketin kendi mülkü. Kira vermiyoruz. Böyle bir imkan olması çok önemli. Maliyet açısından çok büyük avantaj.

 

Rafturk yeni bir marka, öncesinde ise Eren Çelik olarak biliniyordunuz. İki yıllık süre zarfında sektörün markaya yaklaşımı nasıl oldu?
Eren yaygın bir soyadı ve hem bizim sektörümüzde hem de birçok farklı alanda benzer isimli firmalar mevcut. Dolayısıyla Rafturk iç pazarda ve dış ticarette ayrışmamızı sağlayan bir marka oldu. Bunun için fuarların hepsine Rafturk olarak katıldık. Sektörel yayınları ve mecraları iyi kullandık. Ziyaretlerimizde anlattık. Geçen iki yıllık süre içinde marka hakikaten belli bir bilinirliğe ulaştı. Bu değişimi isim, logo ve kurumsal renklerle ilgili ciddi bir araştırma yaparak belirlemiştik. Geçen süre içinde gördük ki herkes çok memnun. Kısa sürede algı olarak çok sağlam bir yere ulaştı.

2008 kriz yılıydı ve ulusal basının da tetiklemesiyle yatırımlarda bir durgunluk oldu. Siz ise tam tersine yatırım kararı almışsınız. Nasıl oldu bu?
Türkiye market ekipmanları sektörü, kriz olduğunda daha iyi iş yapıyor, ciro patlaması yaşıyor. Böyle bir durum var. Birincisi kriz döneminde herkes iç dinamiklerine eğiliyor ve özellikle ekipmanını, teknolojilerini yeniliyor. İkincisi ekipman yenilemenin de dışında kriz dönemlerinde kiralar ucuzladığı için mağaza açabilecek gücü olanlar daha da çok mağaza açıyor. Gıda perakendesinde büyüme hızlanıyor. Üçüncü olarak hem çevre ülkeler hem AB ülkeleri Türkiye’ye yöneliyor. Fiyat olarak AB’deki rakiplerimizin çok altındayız ama kalite olarak onlardan hiç eksiğimiz yok. Dolayısıyla böyle dönemlerin düzgün iş yapabilen firmalara getirdiği birçok avantaj var. Biz bunu gördüğümüz için krizlerden korkmuyoruz, krizleri fırsat olarak görüyoruz.

Sektörün geleceği ve özellikle yerel zincirlerin gelişimiyle ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Yerel zincirler, özellikle Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun kurulmasıyla birlikte iletişimlerini güçlendirdiler. İletişim güçlenmesinin hepsine çok büyük yararları olduğunu düşünüyorum.  Ekipman ve teknoloji konusunda da geçmişe oranla yerel zincirleri büyük bir atılım içerisinde görüyorum. Çalıştığımız önemli firmalar var ancak daha da artırmayı düşünüyoruz. Son iki yılımız yeni markamıza gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla geçti. Şu anda bu yapılanma sürecini bitirdik hem kapasite hem de marka imajı olarak istediğimiz noktaya ulaştık. Bundan sonra ise özellikle yerel zincirlerde daha çok sayıda firma ile çalışmayı hedefliyoruz.

Rafturk, Yeni Fabrikasının Temelini Attı

Ekipman sektörünün başarılı firması Rafturk, Kocaeli Dilovası’ndaki yeni fabrikasının temel atma törenini 5 Haziran Cumartesi günü gerçekleştirdi

30 yılı aşkın deneyimi ve geniş ürün portföyü ile perakende sektörünün önemli tedarikçileri arasında yer alan Rafturk, ahşap ve metal üzerine 3 adet fabrikada üretim gerçekleştiriyor. 2009 yılında krize aldırmadan daha da büyüyen ve müşteri potansiyelini artıran firma, şimdi kapasitesini artırmak için Kocaeli Dilovası’nda yeni bir fabrikanın temelini attı.

18 bin metrekarres4

e kapalı alanda kurulan fabrika, Gebze Makinacılar Organize Sanayi Bölgesi, 4’üncü ada, 81. parsel adresinde hizmete başlayacak. 5 Haziran’da gerçekleştirilen temel atma törenine Devlet Bakanı Murat Başeskioğlu, Kocaeli Vali Vekili Mustafa Guni, Kocaeli B.Şehir Bld. Bşk. İbrahim Karaosmanoğlu, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş, Dilovası Kaymakamı Hasan Göç, Gebze Kaymakamı Salih Karabulut, Gebze Belediye Başkan Yrd. Mehmet Külte, Kocaeli San.Od.Meclis Üyesi Mehmet Ali Kotsal, Kütük Mermer Gen.Kurl. Başk. İsmet Kütük, İmes Yönetim Başkanı Kemal Akar, Şenpazar Akparti İlçe Başkanı Ahmet Bakır, Şenpazar Belediye Başkanı Suat Saygın, Şenpazar İl Genel Meclis Üyesi Sebahattin Acar, Dilovası Belediye Başkanı Cemil Yaman katıldı. Raftürk Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Eren, törene katılıp kendilerine destek olan tüm idari yetkilililere ve sektör temsilcilerine teşekkür etti.

Rafturk’e Yeni Fabrika

Ekipman sektörünün başarılı firması Rafturk, yeni fabrikasının temellerini Haziran ayının başında atmaya hazırlanıyor

30 yılı aşkın deneyimi ve geniş ürün portföyü ile perakende sektörünün önemli tedarikçileri arasında yer alan Rafturk, ahşap ve metal üzerine 3 adet fabrikada üretim gerçekleştiriyor. 2009 yılında krize aldırmadan daha da büyüyen ve müşteri potansiyelini artıran firma, şimdi kapasitesini artırmak için Kocaeli Dilovası’nda 18 bin metrekare kapalı alanda yeni bir fabrikanın temelini atıyor. Devlet yetkililerinin de katılacağı temel atma töreni 5 Haziran’da gerçekleştirilecek.

Rafturk Yapı Fuarı’nda

Rafturk, Beylikdüzü Tüyap Fuar Merkezi’nde başlayan ve 9 Mayıs’a kadar devam edecek olan Uluslararası Yapı Fuarı İstanbul 2010’a standıyla katılıyor

Beylikdüzü Tüyap Fuar Merkezi’nde  start alan Uluslararası Yapı Fuarı, ziyaretçilerine yapı,  inşaat malzemesi ve teknolojisi konusunda en son yenilikleri tanıtıyor. Fuar boyunca yapı sektörüne dair karar mercii olan üst düzey yöneticilerin görüş ve önerilerini alma, uygulamada karşılaşılan soruların yanıtlanması fırsatları elde ediliyor.

Ekipman sektörünün köklü markası Rafturk, Türkiye’nin en büyük yapı fuarı olan Uluslararası Yapı Fuarı İstanbul 2010’a kendi standıyla katılıyor. 1980 yılında Eren Çelik Ahşap ve Metal Möble Sanayi adıyla kurulan Rafturk, yaklaşık bir yıl önce Rafturk markasını tescilletti. Bu markayla yurt içi ve yurt dışında  önemli bir büyüme ivmesi yakalayan firma raf ekipmanı, kasa altı ve aksesuar konusunda zengin ürün portföyüne sahip.

Fuarı 9 Mayıs tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.